Ik heb een klacht over een aankoop. Waar kan ik terecht?

Heb je een klacht over een aankoop, product of een dienst? Of over de levering, (terug-)betaling of invordering?
Probeer eerst je klacht rechtstreeks op te lossen met de verkoper of onderneming.
Klacht, vraag of bemiddeling?
Bekijk op ConsumerConnect wat je rechten zijn als consument. Je kan er informatie zoeken of een klacht doorgeven:
Vind je niet meteen een oplossing?
Schakel dan Consumentenombudsdienst in. Op deze manier bemiddelen is goedkoper dan naar de rechtbank stappen.
Consumentenombudsdienst
De Consumentenombudsdienst werkt gratis voor jou.Houd rekening met een aantal voorwaarden:
- de klacht niet anoniem of kwetsend zijn,
- de klacht is nog niet bij de rechtbank ingediend.
Minnelijke schikking of juridisch advies
De bemiddeling van de Consumentenombudsdienst kan leiden tot:
- een minnelijke schikking: een overeenkomst met een akkoord op papier
- een aanbeveling: een juridische analyse en mogelijke oplossing (niet bindend)
- een stopzetting van de procedure door de consument
Wil je advies vragen of een dossier indienen?
Check dan de website van de Consumentenombudsdienst voor meer informatie.